معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه از احداث بیمارستان 220 تخته خوابی تخصصی سرطان در قالب اوراق وقف در شهر صدرای شیراز خبرداد.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی، معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف جمعی یکی از ابزارهایی است که سازمان اوقاف طراحی کرد تا نیت واقفان را به سمت نیازهای جامعه سوق دهد ، اظهارداشت : در وقف جمعی، نیکوکاران با هر توان مالی می‌توانند شرکت کنند و اکنون این اتفاق در حوزه سلامت رخ داده و در شهرری تهران، بیمارستان تخصصی سرطان به این شکل در حال ساخت است.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف با توجه به نیاز‌های جامعه در حوزه سلامت در این باره سیاستگذاری کرده و مقدمات احداث چند بیمارستان تخصصی درمان سرطان را فراهم کرده است ، تصریح کرد : بیش از 10 هزار نیکوکار برای ساخت این بیمارستان در تهران پیشقدم شده و اوراق مشارکت خریده‌اند.
 
حجت الاسلام حاتمی با اشاره به اینکه علاوه بر شهرری، بیمارستان 220 تختخوابی تخصصی سرطان نیز در شهر صدرای شیراز قرار است، ساخته شود و به همین دلیل اوراق وقف مشارکتی آن این روزها در اختیار نیکوکاران قرار می‌گیرد ، تصریح کرد : خیران از گذشته به بخش سلامت توجه ویژه داشته‌اند، زیرا مراکز درمانی زیادی در کشور وجود دارد که از سوی واقفان بنا نهاده شده است.
 
معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه از بازخوانی هزاران وقف‌نامه در سراسر کشور خبر داد و گفت: این کار حدود 18 ماه به طول انجامید زیرا در این طرح همه وقف‌نامه‌ها باید خوانده و بازنویسی می‌شد زیرا قدمت برخی از این اسناد به حدود 300 سال پیش مربوط بود.
 
وی ادامه داد: بیش از 30 هزار سند قدیمی و ارزشمند مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت و علاوه بر این نسبت به جمع‌آوری اسناد دقیق نیز اقدام کردیم.
 
حجت الاسلام حاتمی با اشاره به اینکه در این بازخوانی، سازمان اوقاف از کمک‌های بانک مرکزی برای اجرای صحیح نیت واقفان بهره برد، خاطرنشان کرد: برخی خیران با توجه به واحد‌های پولی گذشته نیاتی را مطرح کرده بودند که از کارشناسان بانک مرکزی کمک گرفته شد تا نیت آنها بدرستی اجرا شود.
 
وی در پایان اضافه کرد: برای نمونه در اصفهان، وقف‌نامه‌ای 240 صفحه‌ای و قدیمی وجود دارد که شخص نیکوکار با توجه به واحد پول زمان خود، مبلغی را برای وقف در نظر گرفته بود.
/2759/